Big crowds and high hopes at the presentation of the 2015 season

Big crowds and high hopes at the presentation of the 2015 season

Big crowds and high hopes at the presentation of the 2015 season

Raffaele Marciello – When dreams become reality. Big crowds and high hopes at the presentation of the 2015 season

“This season represents a big opportunity for me. However, as always, I will face this challenge with a clear mind and without putting too much pressure on myself.”

2015 promises to be a stimulating year for Raffaele: not only will it be his second year racing in the GP2 championship (last season he obtained one victory and three third places) – he has also been chosen as Sauber’s third Formula 1 pilot.

“Every newcomer in the racing world dreams about making it to the F1. It has been the same for me, too, ever since my kart days. I have wanted this for a long time and I want to play my cards well.”

At Sauber, Lello will have many exciting opportunities – including participating in five or six free practice sessions. “I will be able to test Hinwil’s car on some of the word’s most spectacular and challenging tracks, gaining experience, learning to handle new problems and working out solutions with the team. I enter a new dimension, one that’s incredibly professional. I have a lot to gain. But in the end the track and the clock will have the last word and show what I’m worth.”

Lello also begins a new GP2 adventure, having switched from Racing Engineering to Trident Motosport. “I am happy and proud to be part of the Trident team; they have sought me out for a long time, showing me how much faith they have in me and in my driving style. We have everything we need to do well, and I can’t wait for the season to begin.

On January 30th – the day of the 2015 season presentation – Lello has met fans and sponsors at a packed event at the Padiglione Conza in Lugano. “I love these events – the energy is incredible. It is wonderful to spend time with those who have always stood by me and at the same time to meet new fans. It has been exciting and relaxing at the same time. One of my objectives is to repay my fans for all the love and support they show me everyday.”

[hr]

Il sogno ora è realtà. Tanta gente e tante speranze alla presentazione ufficiale della stagione 2015

“Per me si tratta indubbiamente di una grande chance, ma come sempre affronto questa sfida con calma e senza mettermi addosso inutili pressioni”. Per Raffaele, il 2015 si annuncia molto stimolante, visto che avrà la possibilità di cimentarsi non soltanto nella GP2 (categoria che ha già frequentano l’anno scorso, ottenendo una vittoria e tre terzi posti), ma anche in Formula 1, nella fila della scuderia svizzera Sauber che l’ha scelto come terzo pilota.

“Quando si comincia a correre, quando si è giovani e alle prime armi, il pensiero va subito alla possibilità di sbarcare un giorno in F1. È stato così anche per me, sin dai tempi del kart. La voglia di arrivare al top è sempre stata tanta e ora che ci sono intendo giocarmi al meglio le carte che ho in mano”.

Alla Sauber Lello non avrà il ruolo di comparsa, ma sarà impegnato in almeno 5-6 sessioni di prove libere e in parecchie altre occasioni: “È vero, avrò la possibilità di provare più volte la monoposto di Hinwil, girando sui più spettacolari e difficili circuiti del mondo, accumulando esperienza, imparando a gestire i problemi e a trovare le soluzioni con il team. Entro in una dimensione nuova, eccezionalmente professionale. Ho molto da guadagnare. Poi, ovviamente e come sempre, saranno la pista e il cronometro a dimostrare quanto valgo”.

Cambiamento importante anche in GP2, visto che Lello è passato dalla Racing Engeneering alla Trident Motosport: “Sono felice e fiero di correre per il nuovo team, che mi ha cercato a lungo, dimostrando in modo concreto quanto mi stimi come persona e quanto apprezzi il mio stile di guida. Credo che le premesse per fare bene ci siano tutte e ne vedo l’ora che inizino le gare”.

Intanto, venerdì 30 gennaio Lello ha incontrato sponsor e tifosi al Conza di Lugano, in occasione delle presentazione e della stagione. Un bagno di folla rigenerante: “Esatto! È incredibile l’energia che mi dà questo genere di eventi. Stare in mezzo a chi mi ha sempre sostenuto, ma anche incontrare i nuovi tifosi, be’ è una cosa che adoro. È stato un bel momento di relax. Uno dei miei obiettivi è ripagare i miei tifosi di tutto l’affetto che mi riservano”.

navigate_before
navigate_next